Goddagens

Idag har varit en väldigt intressant dag, jag kom vid 5 i åtta imorse precis som vanligt till jobbet. Punktlig som vanligt. Hur som haver så reagerar jag över att stället ser helt dött ut, men orkar inte fundera något mer över det utan slår in koden till personalingången och kastar upp dörren. Larmet börjar tjuta och jag, trött och jävlig stog med dörren uppe i typ 15 sek och fattade nada. Drog igen dörren och stod funderade på om det var något annorlunda med denna dag. Hade inte fått någon info om det så jag stod bara och väntade på att någon skulle dyka upp, securitas, någon annan anställld eller vad som helst hade underlättat min situation. Jag brukar alltid vara före dom ordinarie kockarna med några minuters marginal, så även denna dag. Till slut kom anders lunkande och sa att jag gjort rätt som gick ut igen. Sen kommer en kvinna från receptionen och har larmat av. varken städ eller frukostvärdar hade börjat vid 5 som de brukar utan var lediga för hotellet var tomt på gäster. Larmet hade gått till sekuritas men dom ringde receptionen och frågade om det var nå vajsing istället för att bränna dit för att hitta en ensam, stor, rädd nallebjörn i svart onepiece som löst ut larmet. Tacka fan för det.
Har hyvlat mig med mandolinen idag i fingret också, blev bara en skråma men jag blöder ju som en gris så fort något rör mig så jag bytte plåster typ 4 gånger.
Har även fått reda på att våra kära lärare kommer hit och hälsar på oss, blev sjukt nöjd att om skulle ta sig den tiden att göra det bara för våran skull. Kom sedan på att bananiel lindgren (känd från teve och lärarnas guldgosse) ska tävla i den här byn uppe på högskolan på det datumet lärarna kommer. Otippat att det inte bara var för min och ogges sull.
Bakade för några dagar sedan en tårta och ställde in i personalkylen, snäll som jag är. Finner nu att i slutet på veckan så har det försvunnit ungefär 2 bitar, en av dessa har jag tagit själv. Kanske inte är den bagare jag alltid trott mig vara, Eller så tyckte dom att den var för fin för att ätas. Jag tror mer på alternativ 1.
Carl-jan sends his reguards, over and out!

Kommentarer
Postat av: Danne L

Amen va fan då:P

dom kommer inte å besöker mig inte...vi få supa oss redlös när ja kommer och tycka synd om oss själva!

2011-05-05 @ 18:01:41
URL: http://dannesvardag.blogg.se/
Postat av: Fredrik N

Bra skrivet Albin, vi skulle nog inte fara till Grythyttan om "bara" Daniel var där men nu har vi tre elever på samma ställe vis ett och samma tillfälle så då passar vi på att komma ner och se hur det går =).

MVH Fredrik N

2011-05-06 @ 08:00:38
URL: http://restaurangostra.blogg.se/
Postat av: JessicaB

Höhö!! Roligt att din lärare läser när du bitchar ;P

Va försiktig med fingrarna lillgrisen! :-*

2011-05-06 @ 16:48:08
Postat av: Linn

guldgosse, bra där.

SMACK

2011-05-07 @ 10:07:19
Postat av: Jimmie

Men Albin du är ju min guldgosse.

2011-05-07 @ 18:45:17
URL: http://varldensbastamatblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0