Cha cha bloggen

Var aslänge sedan jag uppdaterade nu. Sitter och lyssnar på metallica och väntar på att få gå på jobbet medans snuskoscar är ledig idag. Lite late news! det gick ju inte så jättebra för daniel på tävlingen hottest chef pga att han fått fel fjälster till korven. Men han löste det snyggt och gjorde järpar, men han fick avdrag på hygien och tid.
Ringde igår till lottas krog i umeå och frågade ifall dom hade något jobb över, han frågade om jag gått restaurangutbildning och sen var det typ klart. Han ringde upp mig idag och sa att jag skulle få jobba ungefär 75% i sommar. Vem sa att det var svårt att få jobb? ;) Så nu kommer jag jobba med linn, (smurfen i vår klass) i sommar.
Börjar tagga hemfärd som fan, Saknar sofia mycket som FAN. Men även småsaker som sin egen säng, kokkaffe, att lira basket med grabbarna i början på våren och vårfisket i stugan. Saknar självklart även min kära familj.
Snart är det studenten och jag känner mig inte direkt lyrisk över detta. Skönt att slippa skolan FOREVER, javisst, men inte så söndertaggad som alla andra verkar. Men jag antar att det kommer ikapp mig snart.
Kanse inte har sagt det någon gång men jag och ogge slipper åka det där jävla bajståget hem, morsfarsan kommer köra ner hit, glida runt lite i hyttan för att få se vad begreppet "dött så in i helvete" betyder i sin fulla bemärkelse. Men det känns i alla fall fruktansvärt tacksamt att man slipper åka tåg hem. Som ni kanske minns så skrev jag i mitt första inlägg i blogger evvah att vi delade kupé men nå jävla tatuerad mcknutte som va livsfarlig.
Mest bara för att retas med sofia så kan jag säga att jag har klurat ut vad hon ska få i present när hon fyller år. Puss på dig gumman.
Anton har ringt och erbjudit mig att vara maskot för deras bränbollslag på yran. Arbetsbeskrivningen var enkel, Jag citerar "Du behöver bara klä dig som en bonde, vara dyngrak och dela ut råa potatisar" Men jag kommer inte vara på någon brännbollsyra eftersom det är dagen efter jag kommit hem och känner för att dela helgen med sofia och familjen. Så nu vet ni det alla eventuella besökare ;) håll er tills på lördag iaf.
Carl-jan sends his reguards, over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0