Starting fresh!

Har tagit mig i kragen och gjort en blogg nu, tanken är att blogga om praktiken men vi får väl se om den hålls vid liv. Kommer lägga ut lite bilder men bara det som har med inläggen att göra. Annat hittar ni på facebook där jag ska göra ett album.
Vi börjar från början!
Jag och Oscar AKA the man made of cheese and love sökte oss söderut på praktik och fick svar från grythyttan som erbjöd boende och tre mål mat om dan. Resan började från Umeå östra tågstation mot stockholm. Väl inne i våran Liggkuppé som jag hade väntat mig skulle vara lite mer exklusiv så stötte vi på våran roomie, en våldsamt tattuerad medelålders herre med hells angels tröja som gärna surrade i telefonen om klubbar, att skicka folk i graven och en och annan snubbe som låg risigt till. Sov inte så gott den natten.
Efter diverse timmar med Sen Jämt (sj) så anlände vi i stockholm och missade tåget till örebro och fick vänta i typ en och en halv timma på nästa tåg. Dock så fick vi värdecheckar för förseningen och käkade frulle på burgerking, Winner winner chicken dinner! hoppade på tåget till örebro och delade vagn med diverse folk som hade hundar och katter med sig, någon typ av allergivagn i suppose, passade mig och ogge utmärkt eftersom vi båda är allergiska. Vi bänkade oss i vänthallen på örebros centralstation eftersom nästa buss gick om 3 timmar till grythyttan. Väl framme på hyttan så fick vi oss en rundvandring och nycklarna till vårat boende (mer om det sen) Kastade in packningen och gick upp till restaurangen igen och käkade mat och återvände sedan till rummet.
Boende:
Vi bor i något som kan liknas vid en rymlig lägenhet i ett stort grönt spökhus med 3 sovrum, varav 2 av dom ockuperades av mig och the man made of cheese and love. Det tredje är obebott med tanke på att det står en 90:S säng där och i dom andra 2 master beds. Vi har inget kök eller kyl eller dylikt men vi äter 3 mål mat om dagen på grythyttan. Oavsett vilka tider vi jobbar. Nedan ser du mitt master bedroom!
Grythyttan:
Grythyttan skulle jag iaf rubricera som en konfernsgård, dom erbjuder mat, boende, bar, konferens, vinprovningar och diverse upplevelser. Dom har en stor jävla vinkällare som innehåller över 7000 flaskor. Har inte varit ner dit än men dom har även en ostkällare där dom lagrar sina egna ostar, tog dock inte några bilder där för det var inte så välfyllt, väntar på tillfälle. Bifogar dock ett gäng bilder på stället!
Carl-jan:
Är en vinkännare, snobb och professor inom matkonst (?). Han har varit chef för grythyttans gästgivaregård men är inte det längre. I trädgården finns en Byst föreställande Carl-jan och i salongen en målning av honom i medeltida kläder.
Imorgon fyller jag 19 och spenderar mina sista timmar som artonåring att uppdatera er. Vilket är en jävla uppofring.
Nu blev det här ett förjävla lång inlägg menmen, ni kan nog vänta er mindre i framtiden. Carl-jan sends his reguards, over and out.

Kommentarer
Postat av: Kristina Björklund

Roligt med en blogg. Ska bli spännande att läsa den.

2011-04-05 @ 21:52:44
Postat av: Danne L

Såg fett me najs ut....paxxa 90 sängen till mig då ;)

2011-04-05 @ 23:04:53
URL: http://dannesvardag.blogg.se/
Postat av: JessicaB

Fin blogg Nib, hoppas du har det fint!

I love you and miss you already. :]

2011-04-06 @ 16:30:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0