Förseningar förseningar!

Har varit lite slö på updates men tänkte försöka gottgöra med detta inlägg! Igår fredag fick jag och oscar eget ansvar, vi fick lägga och skicka ut amuse! (aptitretare) i form av creme vichyssoise, vilket är potatis och purjolökssoppa. Och även lägga osttalrikarna till avsmakningsmenyn. bresjö hårdost, brända mandlar, nyponcreme och nyponpulver! Imorn är jag ledig så väckaren står på klockan 11, göttare mos får man fan vispa länge! tänkte följa lite matbloggares exempel och skicka ut några recept via bloggen också :) bilder på just maträtterna har det inte blivit än men det kommer det med.
The man made of cheese and love jobbar imorn och har gått och lagt sig, mesig som han nu är. Idag har jag jobbat 9-18 och har mestadels preppat för grythyttans brunch som dom kör på söndagar, har även skurit fudgekola i en dryg timme vilket var det segaste jag gjort hittils på praktiken, notera då även att jag inte har någon tv på rummet och att man hör sina egna fotsteg eka när man går här på kvällarna, det jag vill komma till är att stället är ganska dött.
Dagens recept:
1 burk kondenserad mjölk
5 dl grädde
4 dl hallon
Florsocker
Koka den kondenserade mjölken (hela konservburken) i 4 timmar, låt svalna och öppna sedan burken, resultatet av detta blir en väldigt krämig och god kolasås. Blanda denna med lättvispad grädde. Passera hallonen genom en finmaskig sil och tillsätt florsocker efter behag, en rätt syrlig sås kan vara en bra avrundning på denna dessert. Sätt cremen av kolasås och grädde i små skålar och servera hallonsåsen till eller ripla på lite innan du serverar. Riv gärna lite vit choklad över.
Denna kondenserade mjölk som man kokar kan också användas som vanlig kolasås till glass eller vad som önskas.
Dagens citat:
“Love may not make the world go round, but I must admit that it makes the ride worthwhile.”
Sean connery.
Carl-jan sends his reaguards, over and out.

Kommentarer
Postat av: Kristina Björklund

Låter så gott med efterrätten. Svårt med 50-årsfest utan dig. Saknade dig på partyt. Det var ingen som vevade arm.

2011-04-10 @ 03:02:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0